Przemysł reklamowy potrzebuje mocy przerobowych. I wciąż ulepszanych technologii drukarskich.
Druk sublimacyjny
Druk sublimacyjny jest bardzo powszechnym sposobem nakładania reklamy. Krótki proces drukowania sublimacyjnego można opisać w następujący sposób. Obraz jest drukowany na specjalnej drukarce na papierze sublimacyjnym, po czym pod prasą termiczną jest przenoszony na koszulkę, smycze reklamowe lub inny element odzieży. Istotnym ograniczeniem w tej metodzie aplikacji jest to, że tylko tkanina o dominującej zawartości włókien syntetycznych poliestrowych może być używana jako podstawa do aplikacji. W T-shircie wierzchnia część wykonana jest z włókien syntetycznych i dzięki temu nadaje się do druku sublimacyjnego, a wewnętrzna część wykonana jest z tkaniny bawełnianej, dzięki czemu jest bardziej przyjemna i wygodna w noszeniu. Dlatego należy dokładnie zbadać etykietę produktu przy zakupie materiałów do druku sublimacyjnego.
Czego nie wiedziałeś o drukarkach 3D?
Sitodruk
W przypadku zastosowania termo transferu sitodrukowego obraz jest przenoszony metodą sitodruku na specjalny papier, a następnie pod tą samą prasą termiczną jest przenoszony na tkaninę. Z wad tej metody aplikacji można wymienić tylko wysoką cenę przygotowania do druku.
Termotransfer na folii fleksograficznej
Jest to dość stary sposób wytwarzania drukowanych produktów, jednak ostatnio, dzięki pojawieniu się nowych wysokiej jakości związków polimerowych, z których wykonana jest folia, ta metoda aplikacji naprawdę przeżywa odrodzenie. W tej metodzie druku odbitki są wykonane ze specjalnej folii, która jest wycinana z rolek na ploterze tnącym. Po wycięciu napisu lub logo z folii przenosi się pod prasą na produkty. Jest to bardzo szybki i wysokiej jakości sposób nakładania, ale nadaje się tylko do druku jednokolorowego lub dwukolorowego. Idealny do nakładania napisów i jednokolorowych logo na tekstyliach reklamowych. Wygląda dobrze i utrzymuje się przez długi czas.
Jak widać, podstawą wszystkich rodzajów druku termicznego jest ta sama zasada, ale są to w rzeczywistości zupełnie różne metody aplikacji, które mają swoje plusy i minusy.
Należy pamiętać, że nie ma idealnych metod aplikacji. Każda metoda ma swoje pozytywne i negatywne strony, dlatego ważne jest, aby wiedzieć, w jaki sposób, będą używane gotowe koszulki z nadrukami i wybrać najbardziej odpowiedni rodzaj druku termicznego.